Sanayi robotlarında plazma nozüllerinin kullanılması üç boyutlu büyük otomobil iç parçalarına boyanmadan, kaplanmadan veya kalıp içi dekorasyondan önce son derece hassas, hızlı ve çevre dostu ön işlem yapılabilmesini sağlar. Örneğingösterge panolarının, kapı iç kaplamalarının veya yan kaplamaların ön işlemi için geniş yüzeyde çalışan çok sayıda döner plazma nozülleri kullanılır; bunlar büyük yüzeylerde bile kısa sürede mutlak homojen yüzey aktivasyonu sağlarlar.

Otomobil armatürlerinin ön işlemi
Otomobil armatürleri gibi karmaşık yapı parçaları robot destekli bir Openair® plazma sistemi ile inline olarak ön işleme tabi tutulur. Plazma işlemi yapıştırma yüzeylerinde geniş yüzeyli veya hassas konturlu olarak gerçekleşir.

Şimdiye dek pek çok alanda kullanılan alevle tavlama tekniğinin aksine Openair® plazma ön işlemde parçaya düşük ısı transferi gerçekleşir. İstenmeyen deformasyon veya aşırı uygulama ve bununla birlikte gelen adezyon kuvvet azalması gibi yan etkiler yoktur.

Openair® plazma ile yüzey aktivasyonunun avantajları:

  • Büyük yüzeyler üzerinde bile son derece homojen aktivasyon
  • Apolar geri dönüşümlü malzemeler kullanılabilir
  • Güvenli süreç teknolojisi
  • Kimyasal sarf malzemeleri gerekmez
  • Parçalar ısıdan etkilenmez

Peguform GmbH

Alev yerine plazma

Peguform'da arazi otomobili olan Audi Q5 için gösterge panoları, standart alev yöntemi yerine önceden Openair® plazma ile işlenmektedir. Seçici olarak uygulanan "soğuk" plazma ışını, maskelemenin tamamının yerini almakta ve aynı zamanda plastiği aşırı ısınmaya karşı korumaktadır.

Referans Hikayeleri Okuyun

/KfzInnenteile, /KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts

ilgili basın makaleleri

Otomotiv sanayisi:
“Plazma nozülünden gelen yapışma”

ADHESION Adhesives & Sealants (4[12]/2018)
belgeyi aç

Hidro verniklerin güvenli tutması

IST (International Surface Technology No.3[11].2018)
belgeyi aç

Kimyadan vazgeçiş:
Otomotiv sektöründe plastiklerin çevre dostu ön işlemi

Werkstoffe in der Fertigung (9/2018)
belgeyi aç

İletişim

Sizin için buradayız...

Soru veya önerileriniz için her zaman bizimle irtibata geçebilirsiniz. Zorluklarınızın üstesinden gelmek için sabırsızlanıyoruz. Buradan isteğiniz için ilgili kişiyi bulabilir veya formu doldurabilirsiniz.