Sanayi robotlarında plazma nozüllerinin kullanılması üç boyutlu büyük otomobil iç parçalarına boyanmadan, kaplanmadan veya kalıp içi dekorasyondan önce son derece hassas, hızlı ve çevre dostu ön işlem yapılabilmesini sağlar. Örneğingösterge panolarının, kapı iç kaplamalarının veya yan kaplamaların ön işlemi için geniş yüzeyde çalışan çok sayıda döner plazma nozülleri kullanılır; bunlar büyük yüzeylerde bile kısa sürede mutlak homojen yüzey aktivasyonu sağlarlar.

Otomobil armatürlerinin ön işlemi
Otomobil armatürleri gibi karmaşık yapı parçaları robot destekli bir Openair® plazma sistemi ile inline olarak ön işleme tabi tutulur. Plazma işlemi yapıştırma yüzeylerinde geniş yüzeyli veya hassas konturlu olarak gerçekleşir.

Şimdiye dek pek çok alanda kullanılan alevle tavlama tekniğinin aksine Openair® plazma ön işlemde parçaya düşük ısı transferi gerçekleşir. İstenmeyen deformasyon veya aşırı uygulama ve bununla birlikte gelen adezyon kuvvet azalması gibi yan etkiler yoktur.

Openair® plazma ile yüzey aktivasyonunun avantajları:

  • Büyük yüzeyler üzerinde bile son derece homojen aktivasyon
  • Apolar geri dönüşümlü malzemeler kullanılabilir
  • Güvenli süreç teknolojisi
  • Kimyasal sarf malzemeleri gerekmez
  • Parçalar ısıdan etkilenmez

Peguform GmbH

Alev yerine plazma

Peguform'da arazi otomobili olan Audi Q5 için gösterge panoları, standart alev yöntemi yerine önceden Openair® plazma ile işlenmektedir. Seçici olarak uygulanan "soğuk" plazma ışını, maskelemenin tamamının yerini almakta ve aynı zamanda plastiği aşırı ısınmaya karşı korumaktadır.

Referans Hikayeleri Okuyun

/KfzInnenteile, /KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts, /Tags/Automobilbau, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile, /Tags/Automobilbau/KfzInnenteile-rechts

ilgili basın makaleleri

Otomotiv sanayi: Plazma nozülünden korozyona karşı koruma

ALUMINIUM-PRAXIS (10/2017)
belgeyi aç

Kapak konusu
“Plastik ve metal: Güçlü bir bağlantı”

PLASTIX-WORLD (06/2017)
belgeyi aç

Cover story:
Hibrit teknolojisi – Kıstas olarak yapışma

IST (International Surface Technology 1[3]/2017)
belgeyi aç

İletişim

Sizin için buradayız...

Soru veya önerileriniz için her zaman bizimle irtibata geçebilirsiniz. Zorluklarınızın üstesinden gelmek için sabırsızlanıyoruz. Buradan isteğiniz için ilgili kişiyi bulabilir veya formu doldurabilirsiniz.