Dearborn, Michigan ABD'deki Ford Motor Company Research and Innovation Center'da (RIC) çalışan araştırmacı ekibi Ann Straccia ve Larry Haack cam yapıştırma süreci esnasında oluşan VOC emisyonlarını kendi işletmelerinde ortadan kaldırmak için bir çözüm ararken motorlu taşıtların ön camlarını yapıştırmak için geleneksel kimyasal hazırlama yöntemlerine göre çevre dostu olan, devrim niteliğinde bir alternatif geliştirdi.
Otomobil üretiminde camları yapıştırmak karmaşık bir işlemdir. Camın serigrafik baskı ile uygulanan seramik kenar kaplaması, toz kaplamalı bir metal yüzeye yapıştırılmalıdır. Yapıştırıcının uzun süre dayanıklı bir şekilde tutması için optik işlevi dışında yapıştırıcıyı güneşin UV ışınlarına ve böylece zamanından önce eskimesine karşı koruyan seramik kaplamanın önce temizlenmesi ve etkinleştirilmesi gerekmektedir.
Seramik kaplaması için hazırlama işlemleri dünya çapında bugüne dek yüksek seviyede çözülmüş olan, yüksek miktarda VOC gazı emisyonuna neden olan ve üretim işletimi içerisinde azaltılması gereken kimyasal primerler ve aktivatörlerle gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, primerler yumuşak bir keçe, manuel olarak silme veya bir robot kolunun kumandası üzerinden, yani arızaya müsait ve hassas olan yöntemlerle uygulanmaktadır.
Ford'un yeni yönteminde bu ıslak kimyasallarla hazırlama işleminin yerini Openair®-PlasmaPlus® polimerizasyon sistemi almıştır. Plazma rotasyon nozülleri ile seramik serigrafik baskının mikro ince temizliği ve yüksek aktivasyonu için ilk adım. Hemen ardından nano ince PlasmaPlus® kaplaması ve son adım olarak yapıştırıcı uygulaması gerçekleştirilir.
Haack "Bu yeni, patentli süreç, nano ince yapışkan tabakasını oluşturmak için malzeme maliyetleri çok daha düşük olduğundan ve tam otomatik süreç daha az çalışma gerektirdiğinden işletim maliyetlerini düşürme imkanı sunmaktadır" dedi. "Ayrıca, VOC'lar da dahil olmak üzere kimyasal maddelere olan bağımlılığı azaltmaya yarayan her şey iyidir."
Ford Motor Company
www.ford.com